Jaunumi janvārī

Rakstā „Izglītojamo ar ārvalstu izglītības pieredzi integrācija Latvijas izglītības sistēmā: tiesiskais regulējums, problēmas, risinājumi” ir sniegta informācija par izglītojamo uzņemšanu Latvijas vispārējās izglītības iestādēs un tiesisko regulējumu, kā arī ieteikumi uzņemšanai un adaptācijai izglītības iestādē.

http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem#tab2

Jauns zinātniski metodiskā izdevuma „Tagad” numurs

Saite uz izdevumu:
https://www.yumpu.com/lv/document/view/56722514/tagad-2016-10

Žurnāla „Tagad” izdevumi:
http://maciunmacies.valoda.lv/par-latviesu-valodas-apguvi/zurnals-tagad

Sadaļa „Diasporai un imigrantiem” papildināta ar 2016. gada diasporas skolotāju kursu videoierakstiem: „Latviskuma saglabāšana” (Janīna Kursīte), „Latvijas Nacionālās bibliotēkas digitālais krājums un Bērnu literatūras centra aktivitātes” (Ginta Zalcmane), „Vērtības 21. gadsimtā” (Ivars Ījabs), „Vai multiplikācijā var izskaidrot latviskumu?” (Roze Stiebra), „Dubultā identitāte – drauds latviskumam?” (Sandra Sebre), „Citādi latviskais” (Valentīns Lukaševičs).

Videolekcijas diasporai un imigrantiem

Jaunumi decembrī

Integrācija sākas ar mācīšanos: Latvijas pieredze 21. gadsimtā. Rokasgrāmata skolotājam darbā ar migrantiem. Sastādītāja un literārā redaktore Sanita Lazdiņa. Rīga: LVA, 2016

Ir iznākusi rokasgrāmata skolotājam darbā ar migrantiem „Integrācija sākas ar mācīšanos: Latvijas pieredze 21. gadsimtā”. Grāmata ir teorētisku rakstu un praktiskās pieredzes stāstu krājums. Tajā autori cenšas atbildēt uz jautājumiem, kā sadzīvot globālajā ciemā (angļu literatūras profesora Maršala Makluena piedāvātais jēdziens), kā strādāt skolā un kā mācīties valodu?Izglītības pētnieki, filozofi, valsts pārvaldes darbinieki, politikas analītiķi un skolotājiiepazīstina interesentus ar valsts pienākumiem pret migrantiem, sniedz informāciju par islāma vēsturi un mūsdienu tendencēm islāmā, rosina domāt par identitātes jautājumiem, skolas nozīmi etniskās un sociālās nevienlīdzības mazināšanā, radošiem risinājumiem multilingvisma īstenošanā. Savukārt skolotāji stāsta par savu pieredzi darbā ar migrantiem. Rakstu krājums domāts pedagogiem, pedagoģijas studentiem un citiem interesentiem.

Grāmatu var iegādāties Latviešu valodas aģentūrā Lāčplēša ielā 35–5, Rīga, LV-1011, tālrunis informācijai 28803418, kontaktpersona Inga Kostišina.

Šalme, A., Auziņa, I. Latviešu valodas prasmes līmeņi. A1–B2. Rīga: LVA, 2016

Metodiskajā līdzeklī „Latviešu valodas prasmes līmeņi. A1–B2” aprakstīts latviešu valodas apguves process un valodas lietojums atbilstoši Eiropas Padomes izstrādātajai Breakthrough (A1), Waystage (A2), Threshold (B1) un Vantage (B2) satura specifikācijai. Līmeņu aprakstā detalizēti aplūkoti valodas sistēmas apguves jautājumi. Apraksts ir adresēts lingvodidaktikas speciālistiem un izglītības darba organizatoriem. To veiksmīgi var izmantot arī valodas apguvēji.

Grāmatu var iegādāties gan komplektā ar metodisko līdzekli „Latviešu valodas prasmes līmeņi. C1–C2. Vadlīnijas”, gan atsevišķi Latviešu valodas aģentūrā Lāčplēša ielā 35–5, Rīga, LV-1011, tālrunis informācijai 28803418, kontaktpersona Inga Kostišina.

Ar līmeņu aprakstiem var iepazīties http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/pieaugusajiem.

Šalme, A., Auziņa, I. Latviešu valodas prasmes līmeņi. C1–C2. Vadlīnijas. Rīga: LVA, 2016

Metodiskais līdzeklis ir pielikums latviešu valodas pamatlīmeņa un vidējā valodas prasmes līmeņa aprakstam. Izdevumā dots valodas prasmes augstākā līmeņa vispārīgs raksturojums, piedāvāti vispārīgo kompetenču un valoddarbības veidu apguves pamatprincipi, valodas apguves pamatuzdevumi. Apraksts ir adresēts lingvodidaktikas speciālistiem un izglītības darba organizatoriem. To veiksmīgi var izmantot arī valodas apguvēji.

Grāmatu var iegādāties gan komplektā ar metodisko līdzekli „Latviešu valodas prasmes līmeņi. A1–B2”, gan atsevišķi Latviešu valodas aģentūrā Lāčplēša ielā 35–5, Rīga, LV-1011, tālrunis informācijai 28803418, kontaktpersona Inga Kostišina.

Ar līmeņu aprakstiem var iepazīties http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/pieaugusajiem.

Attēlu kartītes valodas mācīšanai

Attēlu kartīšu komplekts „Sāksim runāt latviski!” būs brīnišķīgs palīgs pedagogam, mācot valodu gan bērniem, gan pieaugušajiem bez priekšzināšanām. Tas būs palīgs pedagogiem, mācot valodu visām mērķa grupām. Elektroniskajā versijā ir pieejamas  550 vārdu un frāžu kartītes. Didaktiskais mācību komplekts tematiski atbilst valodas mācību līdzekļa Laipa A1 tematiem. http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem#tab4

Skolotājas Lāsmas Cimeres lekcija

Piedāvājam skolotāju tālākizglītības kursa „Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide darbā ar reemigrējušiem bērniem un imigrantiem” pirmo lekciju „Iekļaujošas mācību metodes latviešu valodā un literatūrā reemigrējušu skolēnu un imigrantu mācīšanai jeb kā dzīvot ar Ahileja papēdi”, kurā skolotāja Lāsma Cimere dalās savā pieredzē, kā izmantot radošas mācību metodes valodas likumu apguvē, kā arī strādājot ar dažādiem tekstiem.

Paldies Rīgas 93. vidusskolai par silto uzņemšanu! Saite uz lekciju

Jaunumi oktobrī

Latviešu valodas aģentūra piedāvā  pedagogiem  didaktisko mācību komplektu
“Sāksim runāt latviski!”. Tas būs palīgs pedagogiem, mācot valodu visām mērķa grupām. Elektroniskajā versijā ir pieejamas  83 vārdu un frāžu kartītes, papīra versijā būs pieejamas 550 vārdu un frāžu kartītes.
Didaktiskais mācību komplekts tematiski atbilst  valodas mācību līdzekļa Laipa A1 tematiem.
Informācijai: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Tālrunis: 67350764
Mācību līdzekļi

Kā mācīt tos, kas nekad nav mācījušies?
Sākot darbu ar cilvēkiem, kuriem nav mācīšanās prasmju vai arī tās ir ļoti zemas, galvenais ir atcerēties, ka tie ir pieauguši cilvēki. Katram solim ir jābūt saistītam ar runāšanu. Rakstītprasmi vēlams nemācīt uzreiz, jo tas pārmērīgi pārslogos izglītojamos.
Metodiskie materiāli

Jaunumi septembrī

Ir sagatavotas elektroniski un ievietotas mūsu vietnē
4.,5.,6.,7. klases mācību komplektu „Latviešu valodas mazākumtautību skolā” skolotāja grāmatas.

Doties uz --> Metodiskie materiāli / Skolotāju grāmatas

Metodiskais raksts. Mācot valodu iebraucējiem. Bieži skolotājus, kuri strādā ar cilvēkiem no dažādām valstīm (turpmāk – izglītojamie), nodarbina jautājumi: „Kā strādāt ar cilvēkiem, kuriem nav mācīšanās pieredze? Ar ko sākt, ja grupā ir dažādu valodu pratēji? Ko darīt, ja mums nav starpniekvalodas? Kādi ir šie cilvēki, kuri mācās valodu?” Par šiem un daudziem citiem jautājumiem domāju arī es, kad gatavojos nodarbībām. Stāsta Dr. paed. Ērika Pičukāne.

Metodiskais raksts. Citas valsts skolēns klasē. Dr.paed. Ērika Pičukāne piedāvā dažas idejas, kas palīdzēs skolotājiem veiksmīgāk iekļaut un skolēniem-iebraucējiem veiksmīgāk iekļauties jaunajā izglītības vidē.

Doties uz -> Metodiskie materiāli diasporai un imigrantiem

Jaunumi augustā

Baiba Asare. Uzdevumi latviešu valodas apguvei. 

Darba burtnīca ir paredzēta 12 – 14 gadus jauniem latviešiem pasaulē. Uzdevumi ir veidoti atbilstoši „Lasāmās grāmatas 12 – 14 gadus jauniem latviešiem pasaulē” nodaļām „Sevis meklējumos”, „Ģimene”, „Mani draugi”. Tie pilnveido vārdu krājumu, nostiprina gramatikas zināšanas un veicina runāšanas prasmes.

Pārbaudes uzdevumi 13 – 14 gadus veciem diasporas skolēniem. Izveidotais materiāls ir turpinājums materiālam „Mācību uzdevumi 13 – 14 gadus veciem diasporas skolēniem”. Mācību materiālam ir divas sadaļas: skolēnam un skolotājam. Mācību materiāls ir veidots atbilstoši programmai 13 – 14 gadus veciem diasporas skolēniem. Kopā ar metodisko materiālu skolotājam tiek piedāvāti pārbaudes uzdevumu vērtēšanas kritēriji un ieteikumi pārbaudes norisei.

Pārbaudes uzdevumi skolēnam

1. temats „Es”
2. temats „Es un ģimene’
3. temats „Es un citi”
4. temats „Es un ikdiena”
5. temats „Es un Latvija”

Materiāls skolotājam

1. temats „Es”
2. temats „Es un ģimene’
3. temats „Es un citi”
4. temats „Es un ikdiena”
5. temats „Es un Latvija”

Jaunumi aprīlī

Lasāmā grāmata „Ko pasaka pasaka?”Lasāmā grāmata „Ko pasaka pasaka?”, kas latviešu valodas apguvējiem gan Latvijā, gan ārvalstīs sniedz plašāku ieskatu latviešu valodas, literatūras un kultūras daudzveidībā. Svarīgs priekšnosacījums darbam ar grāmatu ir ļoti laba latviešu valodas prasme, tādēļ ieteicams grāmatu lasīt skolotāja vadībā. Lai grāmatas lietotājiem palīdzētu pārvarēt iespējamās grūtības, lasāmo grāmatu papildina skolotāju grāmata, kurā sniegtas ierosmes dažādiem valodas un lasīšanas uzdevumiem.

Jaunumi februārī

Jauns zinātniski metodiskā izdevuma „Tagad” numurs

Žurnāla „Tagad” jaunākais izdevums ir veltīts valodas dzīves sarežģītākajai un pilnīgākajai izpausmei – literatūrai un ceļam uz to – lasīšanai. Žurnāls piedāvā lasītājiem šos jautājumus apzināt un izzināt trejos lokos:

- kultūroloģiskā un literatūrteorētiskā skatījumā uz lasīšanu un lasītāju;
- lasīšanas prasmes un tehnikas aplūkojumā no ritināšanas līdz ritināšanai,
- ieskatā lasītāja pieredzes izaicinājumos, ko piedāvā jaunākā literatūrā.

Nozīmīgs aspekts žurnāla veidojumā un piedāvājumā ir tas, ka sarunā par lasīšanu, lasītāju un literatūru aicināts iesaistīties plašs un daudzveidīgs autoru loks – gan pieredzes bagāti, rūdīti literatūras jautājumu eksperti – Ieva Kalniņa, Ieva Kolmane, Līga Ulberte, gan ar savu pamatīgumu un nopietnību pārliecinoši rakstu pasaules jaunāka kaluma darbinieki – literatūras kritiķe Anda Baklāne, pētnieks Pauls Daija, tulkotājs, poliglots Dens Dimiņš, gan jaunās paaudzes plaša spektra rakstniecības jautājumu aizrautie Ieva Aizpure, Mārtiņš Laizāns, Arturs Skutelis, kā arī paši lietaratūras radītāji Rolands Briedis un Egils Venters, kas ļāvusies apcerei par tekstu tapšanas īpatnībām visjaunākajos laikos.

Saite uz izdevumu:
http://online.fliphtml5.com/hzaw/ufux/

Žurnāla „Tagad” izdevumi:
http://maciunmacies.valoda.lv/par-latviesu-valodas-apguvi/zurnals-tagad

Jaunumi novembrī

Papildmateriāls  Latviešu valodas programmai 13–14 gadus veciem diasporas skolēniem. 
Mācību uzdevumi skolēnam. Skolotāja materiāls.
Papildmateriālā ir mācību uzdevumi 5 programmas tematiem:  Es, Es un ģimene, Es un citi, Es un ikdiena, Es un Latvija.

http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem

Videolekcijas
1. Signe Bāliņa. Informācijas tehnoloģijas un izglītība Latvijā.
2. Sanita Lazdiņa. Kā mācīt latviešu valodu ceļa posmā  „Gūtenberga mašīna – IT”?
3. Solvita Pošeiko. Interaktivitāte un radošums kā mācību žanra izvēles kritēriji.
4. Dite Liepa. Kļūda, kļūda? Vai tiešām kļūda?
5. Ieva Kolmane. „Tu domā valodu/valoda domā tevi”.
6. Marians Rižijs (dzejnieks Māris Salējs). Jaunākās tendences latviešu dzejā.

http://maciunmacies.valoda.lv/par-latviesu-valodas-apguvi/videolekcijas

Lociņš - Vingrinājumi latviešu valodas darbības vārdu apguvei
Autori: Latviešu valodas aģentūra, SIA „DeskSoft”
Izmantojot lietotni Lociņš,  ikviens var vingrināties latviešu valodas darbības vārdu lietošanā: izvēlēties atbilstošo darbības vārda formu (Izvēlies! vai Ievieto!), savienot teikuma daļas (Savieno!), salikt teikumu no dotajām vārdformām (Saliec!)  u. tml. Vingrinājumos izmantoti vairāk nekā 180 latviešu valodas darbības vārdi. Tie ir  grupēti tematiski, piemēram, Es, Es un ģimene, Es un citi. Darbības vārdi lietoti darāmajā un ciešamajā kārtā,   īstenības izteiksmes vienkāršajā un saliktajā tagadnē, pagātnē un nākotnē, vajadzības izteiksmes, pavēles izteiksmes formās.

http://maciunmacies.valoda.lv/valodas-apguve/gramatika#tab2

Jaunumi septembrī

Sadaļa „Diasporai un imigrantiem” papildināta ar šī gada diasporas skolotāju kursu videoierakstiem: „Pastāvēs, kas pārvērtīsies. Pārmaiņas un jaunais latviešu valodā” (prof. A. Veisbergs), „Talants, motivētība vai smags darbs: valodu apguves psiholingvistiskie un sociālie aspekti” (prof. I. Druviete), „Valodas traucējumi bilingvāliem bērniem” (B. Trinīte), „Skolēns glāstvirsmu laikmetā un izglītības sistēma digitālajā cunami: kurp ejam?” (S. Buhanovska), „Skolotāja personības resursi emocionālo grūtību pārvarēšanai” (prof. A. Dudkina), „Mūzikas, folkloras un latviešu valodas integrēta apguve” (I. Elksne, I. Koroševska), „Latvijas vēstures, ģeogrāfijas un latviešu valodas integrēta apguve” (A. Šaltāne, I. Pelcmane), „Vizuālās mākslas, rokdarbu un latviešu valodas integrēta apguve” (G. Lagzdiņa, V. Vaivade). 

http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem#tab3

Jaunumi augustā

Lasāmgrāmata
12 – 14 gadus jauniem latviešiem pasaulē (autore un sastādītāja Inese Auziņa
)

Lasāmajā grāmatā ir folkloras un daiļliteratūras teksti latviešu literatūras iepazīšanai un lasīšanas prasmju pilnveidei. Mācību līdzeklī ir piecas nodaļas: Sevis meklējumos, Ģimene, Mani draugi, Latviskā dzīvesziņa un Latvija. Lai pusaudži diasporā spētu lasīt un uztvert literāros tekstus, grāmatā ir vārdnīca un daudzveidīgi uzdevumi teksta interpretācijai. Mācību līdzekli kā papildu materiālu var izmantot arī 7. – 9. klasē Latvijas skolās.
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem#tab4


Č. Celitāne. Darba lapas 5 – 6 gadus veciem bērniem

Integrēts mācību līdzeklis pilnveido bērnu praktiskās darbošanās (zīmēšanas, līmēšanas, krāsošanas, griešanas u. tml.) un valodas prasmes. Mācību līdzeklī ir astoņas nodaļas: Cāļus skaita rudenī, Kas notiek rudenī?, Cik daudz svētku!, Gaismas laiks, Ieejam jaunā gadā!, Garajos ziemas vakaros, Pavasaris jau nāk!, Zaļais laiks. Mācību līdzekli var izmantot arī diasporā.
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/pirmsskolai#tab2

Bērnu un pusaudžu grāmatu katalogs
2010 – 2015

Bērnu un pusaudžu grāmatu katalogs ir papildmateriāls skolotājiem un vecākiem. Katalogā ir četras sadaļas: informācija par bērnu un pusaudžu grāmatām.
pirmsskolas vecuma bērniem 1. – 129. lpp.
sākumskolas skolēniem 130. – 224. lpp.
4. – 6. klases skolēniem 225. – 277. lpp.
7. – 9. klases skolēniem 278. – 304. lpp.
Katalogs aptver laika posmu no 2010. – 2014. gadam. 
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem#tab2

Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 3. klase. I daļa

Mācību grāmata ir domāta skolām, kas īsteno mazākumtautību izglītības programmas. Lai veicinātu latviešu valodas prasmju pilnveidi, mācību līdzekļu komplektā ir izvēlēti temati, kas pēc autoru domām sekmē domu apmaiņu un vēlēšanos izteikt viedokli un emocijas. Piedāvātās saziņas situācijas balstās ne tikai skolēnu iepriekšējā pieredzē un valodas zināšanās, bet prasa no skolēna radošu attieksmi pret valodu, paplašina esošo pieredzi par apkārtējo pasauli un pilnveido valodas prasmes, sekmējot arī daudzveidīgu valodas mācīšanās stratēģiju izmantošanu. 
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/sakumskolai#tab3

Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 3. klase. Skolotāja grāmata

Metodiskais līdzeklis Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 3. klase. Skolotāja grāmata piedāvā mācību programmu latviešu valodas apguvei 3. klasē, mācību satura sadalījumu un metodiskos norādījumus mācību procesa pilnveidei.
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/sakumskolai#tab2

Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 2. klase. Skolotāja grāmata

Metodiskais līdzeklis Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 2. klase. Skolotāja grāmata piedāvā mācību programmu latviešu valodas apguvei 2. klasē, mācību satura sadalījumu un metodiskos norādījumus mācību procesa pilnveidei.
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/sakumskolai#tab2


Jauni materiāli portālā trešo valstu valstspiederīgajiem „Saziņas tilts”.

Ar jaunu informāciju un mācību un metodiskajiem materiāliem papildināts arī portāls trešo valstu valstspiederīgajiem „Saziņas tilts”.

Portālā tagad pieejami teksti lasītprasmes pilnveidei un interaktīvie uzdevumi C1 un C2 valodas prasmes līmeņa apguvei, līdz ar to ir piedāvāts lasītprasmes apguves un pilnveides tekstu komplekts visiem valodas apguves līmeņiem. Teksti ir sakārtoti tematiski un sekmē ne tikai latviešu valodas apguvi, bet ļauj iepazīt Latvijas vēsturi, ģeogrāfiju, kultūru, sadzīvi, kā arī sabiedrībā zināmu cilvēku darbību un sasniegumus. Papildinātas arī portāla „Saziņas tilts” sadaļas „Ekskursijas” un „Tradīcijas”. Katru videomateriālu papildina interaktīvi uzdevumi latviešu valodas apguvei pašmācībā un zināšanu un prasmju pašpārbaudei. Gan sadaļā „Ekskursijas”, gan sadaļā „Tradīcijas” atrodami metodiski komentāri un ieteikumi skolotājiem, kuri strādā ar trešo valstu valstspiederīgajiem. 

Lasīt vairāk

Jaunumi jūlijā

Mācību priekšmetu jēdzienu vārdnīca vidusskolai

Mācību materiāls „Jēdzienu vārdnīca” ir izveidots diasporas un reemigrējušo vidusskolēnu, kā arī skolotāju vajadzībām, lai sekmīgāk apgūtu mācību saturu piecos priekšmetos: matemātikā, fizikā, ģeogrāfijā, kulturoloģijā un ekonomikā. Jēdzieni vārdnīcā ir strukturēti alfabētiskā secībā katrā mācību priekšmetā un tulkoti angļu valodā. Jēdzienu vārdnīca ir izmantojama arī CLIL balstītā mācību procesā.

http://maciunmacies.valoda.lv/clil#tab3

Lasīt vairāk

Jaunumi aprīlī

Aktualitātes 2015. gada aprīlī

1. Latviešu valodas programma 13–14 gadus veciem diasporas nedēļas nogales skolu skolēniem 75 stundu apjomā

Programmā ir septiņi tematiskie loki (Es; Es un ģimene; Es un citi; Es ikdienā; Es un Latvija; Projekts; Ko es zinu, ko es protu?), projekta darbs un kopsavilkums par mācību gadā apgūto. Katram tematam ir četri apakštemati.  

http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem

Lasīt vairāk

Jaunumi janvārī

1. Runāsim pareizi!
Interaktīvais mācību līdzeklis Runāsim pareizi ir metodiskā līdzekļa Runāsim pareizi papildinājums. Tas domāts runas prasmju pilnveidei pusaudžiem, jauniešiem un pieaugušajiem. Mācību materiālā ir iekļauta skaņu izruna, vārda uzsvara un intonācijas vingrinājumi, diktāti un mēles mežģi. Fonētikas vingrinājumi paredzēti darbam klasē un patstāvīgai izmantošanai.
http://maciunmacies.valoda.lv/valodas-apguve/e-materiali/uzdevumi

Lasīt vairāk

„Laipa” - mācību grāmatu pieaugušajiem

Cienījamie pedagogi!

Piedāvājam iepazīties ar jauno latviešu valodas mācību grāmatu pieaugušajiem „Laipa”. Savus komentārus, jautājumus un iebildes par grāmatas trim nodaļām sūtiet uz e-pasta adresi This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . Priecāsimies par jūsu līdzdalību, jo grāmata tiek gatavota izdošanai.

http://maciunmacies.valoda.lv/images/Maci/Laipa.pdf

Lasīt vairāk

Jaunumi septembrī

Septembrī ir papildināta apakšvietne Māci un mācies latviešu valodu ar jauniem materiāliem: 

1. Darba lapas „Dabaszinības 1.klase”, „„Dabaszinības 2.klase”, „Dabaszinības 3.klase”, „Dabaszinības 4.klase”, „Dabaszinības 5.klase”, „Dabaszinības 6.klase”
http://maciunmacies.valoda.lv/clil#tab3

2. Krāsojamā grāmata „Burti nāk” pirmsskolas, sākumskolas vecuma bērniem
http://maciunmacies.valoda.lv/images/Maci/Pirmsskola/krasojama_gramata_Burti.pdf

3. VideolekcijasLogopēdiskie vingrinājumi skaņu izrunas grūtību novēršanai, „Latviešu folkloras radoša apguve”, „Bērnu filosofiskās domāšanas veicināšana”, „Mediju izmantošana latviešu valodas apguvē”, „Valodas un satura integrēta apguve”, „Vērtēšanas pamatprincipi un pārbaudes darbu gatavošana”, „Klasvadība diasporas skolās, tās psiholoģiskie aspekti”
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem#tab3

Lasīt vairāk

Jaunumi augustā

Augustā ir papildināta apakšvietne Māci un mācies latviešu valodu ar jauniem materiāliem:

1. Izdales materiāls fonemātiskās dzirdes un rakstītprasmes attīstībai 6 - 7 gadus veciem bērniem „Klausies un raksti!”
http://valoda.lv/media/Kartis.pdf

2. Žurnāla „Spicīte” darba burtnīcas Pavasaris, Rudens, Vasara, kas veltītas burtu apguvei 
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/pirmsskolai#tab3

3. Recepšu grāmata „Dažādu garšu kulinārijas pulciņš” 
http://maciunmacies.valoda.lv/valodas-apguve/e-materiali/lasisanas-teksti

Lasīt vairāk

Jaunumi jūlijā

Jūlijā ir papildināta apakšvietne Māci un mācies latviešu valodu ar jauniem materiāliem:

1. Interaktīva spēle pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/pirmsskolai#tab2

2. Materiāls par normatīvo regulējumu par jauniebraucēju bērnu izglītību
http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/diasporai-un-imigrantiem#tab2

3. Elektronisks ceļvedis „Latviešu valodas aģentūras elektroniskie mācību un metodiskie materiāli”
http://maciunmacies.valoda.lv/celvedis-valodas-apguvei

4. Kultūrvēsturisks materiāls „Tradīcijas”
http://maciunmacies.valoda.lv/video-macies/tradicijas

Lasīt vairāk

Animācijas filmas latviešu valodas apguvei un lasītpriekam!

Latviešu valodas aģentūra sadarbībā ar Pierīgas izglītības, sporta un kultūras pārvaldi realizējusi projektu, kura laikā 16 skolu sākumskolas skolotāji un skolēni veidoja animācijas filmas „Zīmuļu stāsti”. 
Animācijas filmas veidotas, izmantojot 2013. gadā LVA izdotās mācību pasakas „Zīmuļu stāsti”. Katras skolas skolēni iepazinās ar pasakām, veidoja animācijas filmu scenārijus, zīmēja pasaku tēlus un animēja pasakas. Animāciju filmas ir papildinātas ar vārdnīcām un krāsojamām lapām. Animācijas filmas „Zīmuļu stāsti” ir izvietotas tiešsaistē LVA mājas lapā maciunmacies.valoda.lv/animacijas-filmas.

Lasīt vairāk

Latviešu prozas tekstu krājums. 1.daļa „Leģenda”

Lasāmgrāmata ārvalstu studentiem un diasporas jauniešiem
Krājuma autori: Raimonds Briedis, Lita Silova
Vizuālā koncepcija un makets: Elīna Brasliņa

Latviešu valodas aģentūrā top latviešu prozas tekstu krājums, kas varētu palīdzēt latviešu valodas apguvē ārvalstu studentiem, gan latviešu valodas apguvējiem Latvijā.  Krājums nav iecerēts kā valodas mācību līdzeklis, taču tas varētu tikt izmantots kā palīglīdzeklis – kalpojot kā lasāmgrāmata, tā vienlaikus iepazīstinātu valodas apguvējus ar latviešu literatūru un kultūru, latviešu valodas izmantojuma daudzveidību un poētisko ietilpību. Līdztekus literārajiem tekstiem krājums ietver vizuālo materiālu un komentārus, kas paskaidro gan grūtāk uztveramos valodas jautājumus, gan arī pievērš uzmanību latviešu un Latvijas kultūras zīmēm un simboliem, kas ļauj paplašināt apmācību laikā iegūtās zināšanas un iepazīt latviešu kultūru plašāk. 

Lasīt vairāk

Jauni elektroniski papildmateriāli 5. un 6. klasei

LVA ir sagatavojusi elektroniskus papildmateriālus mācību līdzekļu komplektiem „Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 5. klase” un „Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 6. klase”. Tajos  ir pašmācības uzdevumi gan valodas apguvei, gan valodas prasmju pārbaudei. Pašmācības uzdevumi ir veidoti atbilstoši mācību līdzekļu komplektu tematikai un latviešu valodas mācību saturam mazākumtautību skolu 5. un 6. klasē.

„Latviešu valoda mazākumtautību skolā. 5. un 6. klase”

Lasīt vairāk

Videostundas latviešu valodas gramatikas apguvei

Latviešu valodas aģentūra ir izstrādājusi 12 videostundas pamatskolas skolēniem, lai palīdzētu apgūt latviešu valodas gramatikas jautājumus: darbības vārda jēdziens un būtība, laiks, skaitlis, personas, darbības vārda pareizrakstība, darbības vārda konjugācijas, darbības vārda izteiksmes. Videostundās ir ietverts skolotāja skaidrojums, kas papildināts ar piemēriem un mājas uzdevumiem zināšanu nostiprināšanai.

http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiali/pamatskolai

Noslēdzies konkurss "Atrodi burtus!"

2013. gada septembrī Latviešu valodas aģentūra izsludināja konkursu 5–9 gadus veciem bērniem "Atrodi burtus!".
Konkursa uzdevums, spēlējot interaktīvo spēli, atpazīt un atrast šūnu rāmī norādīto latviešu valodas alfabēta burtu. Tomēr uzdevums nebija tik vienkāršs, jo katrs burts   atkārtojās trīs reizes. Sacensības uzvarētājs tika noskaidrots starp dalībniekiem, kurš uzdevumu veica visātrāk.
Konkurss ieguva starptautisku atsaucību, tajā  piedalījās 283 dalībnieki ne tikai no Latvijas, bet arī no Anglijas, Dānijas, Īrijas un citām valstīm. 10. oktobrī 20 labākie konkursa dalībnieki tika aicināti piedalīties konkursa finālā, lai cīnītos par balvām. 
Lasīt vairāk

Mācies latviešu valodu internetā

Jau kopš 1991. gada Latviešu valodas aģentūra izstrādā latviešu valodas apguves mācību un metodiskos materiālus, organizē kursus, seminārus, pilnveido dažādu mērķgrupu latviešu valodas zināšanas. Lai sekmētu latviešu valodas apguves pieejamību arī interneta vidē, ir izveidota jauna, mūsdienīga latviešu valodas apguves vietne. Tajā apkopotie materiāli ļauj mācīties latviešu valodu gan Latvijā, gan diasporā un ārzemju augstskolās, kā arī sniedz atbalstu pedagogiem, kuri māca latviešu valodu pieaugušajiem un bērniem.

Lasīt vairāk


© Latviešu valodas aģentūra 2015 
Visas tiesības aizsargātas